ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 佐久大学信州短期大学部紀要
  2. 33巻

領域「表現」と小学校「音楽科」の接続に関する一考察:音楽表現活動における環境構成と保育者の援助を手がかりに

https://saku.repo.nii.ac.jp/records/316
https://saku.repo.nii.ac.jp/records/316
b9b49c5a-34b8-439a-a840-d7fb8e5cf947
名前 / ファイル ライセンス アクション
BSJC33-3-12.pdf BSJC33-3-12 (5.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-20
タイトル
タイトル 領域「表現」と小学校「音楽科」の接続に関する一考察:音楽表現活動における環境構成と保育者の援助を手がかりに
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Transition between Area “Expression” and Elementary School “Music Department”:Focusing on the Environmental Composition and Support for Children in Musical Activities
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル A Study on Transition between Area “Expression” and Elementary School “Music Department”:Focusing on the Environmental Composition and Support for Children in Musical Activities
著者 金山, 茉莉花

× 金山, 茉莉花

ja 金山, 茉莉花

Search repository
著者別名
姓名 Kanayama, Marika
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、子どもが音楽に親しむための環境構成や保育者の援助の事例を手がかりとして領域「表現」と小学校「音楽科」の学習指導要領の内容の関連性を明らかにし、幼児教育施設における領域「表現」の指導のあり方について検討した。
 環境構成は小学校「音楽科」の器楽及び鑑賞の分野との関連が多く、保育者の援助は、歌唱分野において関連が多くみられた。それらの関連性を踏まえた音楽表現の指導においては、幼児期から音楽を身近に感じながら親しみを持つことのできる環境構成や、保育者の援助として自らが楽しそうに歌ったり楽器を演奏したりすること、子どもの模範となるような歌唱や楽器演奏を行うことが重要であると考える。
This study aimed to clarify the connections between the area “expression” and the content found in the teaching guidelines of the elementary school “music department.” To achieve this objective, it examines the environmental composition that can familiarize children with music and presents actual case studies of support for children applications to review the ideal pedagogy for early childhood education facilities to inculcate area “expression.”
Connections can be made between the concept of environmental composition and numerous items classified in the teaching guidelines f the elementary school “music department” as elements of playing instruments and music appreciation. Links can also be created between the idea of support for children and many items categorized as singing. Such potential associations underscore the importance of ensuring an environmental composition that allows children to feel the presence f music around them when teaching children about musical expression so they can become acquainted with music from a young age. It is also vital that nursery teachers set a positive example for the children. To do so, teachers should enjoy themselves when they sing or play musical instruments while conducting music lessons.
書誌情報 佐久大学信州短期大学部紀要
en : Bulletin of Shinshu Junior College, Saku University

巻 33, p. 3-12, 発行日 2022-03
出版者
出版者 佐久大学短期大学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-0328
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:55.680040
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3